STØTTE
En fleksibel og rummelig tilgang er nøglen til succes for de borgere, vi hjælper
Hyldgaard & Larsen Støtte beskæftiger sig med timebaserede ydelser inden for det sociale område. Hvis vi oplever, at en beboer i et af vores botilbud er i god udvikling, går vi i dialog med beboeren og kommunen og tilbyder kendt personale til støtte i beboerens eget hjem i henhold til servicelovens § 85.
Hvis en beboer ønsker at afprøve at bo for sig selv, men stadig har behov for støtte, kan vi indgå fleksible løsninger for at afprøve dette.
Vores ydelser inkluderer støtte i egen bolig i henhold til servicelovens § 85 til borgere, der bor i eget hjem med en omfattende indsats på fem timer om dagen eller mere. Vi tilbyder også ekstra pædagogisk støtte som midlertidig ekstra foranstaltning til borgere, der bor på botilbud, plejehjem eller lignende.
Støtte i eget hjem
Servicelovens § 85 handler om at tilbyde hjælp, omsorg eller støtte til voksne borgere (over 18 år) med betydeligt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.
I Hyldgaard & Larsen tilbyder vi netop denne form for støtte, og vi lægger stor vægt på at lytte til den enkeltes behov og forudsætninger. Et eksempel er vores støtte i eget hjem, hvor vi hjælper beboeren i deres eget hjem, hvor de er lejer i egen bolig. Her tilbyder vi forskellige former for socialpædagogiske støtte.
Vores mål er at hjælpe beboeren med at styrke sine evner og kompensere for udfordringer, så de kan skabe en tilværelse på egne præmisser. Vores medarbejdere står klar med hjælp, rådgivning, støtte eller omsorg i beboerens eget hjem, og vi respekterer altid personens ønsker og behov.
Dette sker i et samarbejde mellem borgeren, den visiterende kommune og os. Vi sætter altid beboerne først, og sammen arbejder vi for at skabe de bedste muligheder og livskvalitet.
"Aktuelt har vi tre borgere, som er i tilbud hos jer. Alle tre borgere har særlige udfordringer og trives ikke i et ordinært kommunalt tilbud. Vi oplever jer som rummelige, robuste og fagligt dygtige".
Kundeudtalelse
- Tilfredshedsanalyse 2022